Informatii Generale

Informațiile despre pacienții internați sau preluați de către Institutul Clinic Fundeni, secția Clinica ATI III se acordă zilnic (de luni până duminică) în intervalul orar 13:00 – 14:00 aparținătorilor care solicită acest lucru în baza identificării și a verificării numărului de foaie de internare. Situația pacienților este comunicată aparținătorilor de către medicul coordonator de TI.

Telefonul de gardă și telefonul fix al secției este utilizat în afara intervalului orar menționat doar pentru urgențe. Aparținătorii care nu au primit un număr de telefon mobil al secției pot obține informații sau pot lua legătura cu secția prin centrala spitalului la numerele de telefon 021.275.05.00 (număr de centrală) sau 021.275.07.00 (număr de centrală).
1 Buletin identitate / Carte identitate;
2 Bilet de trimitere de la medicul de familie,
3 Bilet de internare de la medicul specialist,
4 Adeverinta de asigurat /coasigurat /cupon de pensie /cupon de somaj /dovada platii la CASS
5 Card de sanatate
ADEVERINTA DE ASIGURAT ELIBERATA DE CASA DE ASIGURARI PE BAZA URMATOARELOR DOCUMENTE:
1 Adeverinta de la Finante ca nu are venit sau adeverinta de la primarie,
2 Asigurarea sotiei / sotului
3 Copie dupa buletin sau C.I.
4 Copie dupa certificatul de casatorie
5 Card de sanatate
Asistenta medicala in spitalul nostru se acorda in regim de:
a) spitalizare continua;
b) spitalizare de zi.

Criteriile de internare care trebuie respectate sunt:
a) situatiile in care este pusa în pericol viata pacientului sau au acest potential, care necesita supraveghere medicala continua;
b) diagnosticul nu poate fi stabilit in ambulatoriu;
c) tratamentul nu poate fi aplicat în conditiile asistentei medicale ambulatorii, pacientul este nedeplasabil sau necesita izolare.
Externarea pacientilor se face pana in ora 12:00 a fiecarei zile, pacientul primind la externare o scrisoare medicala eliberata de catre medicul curant si adresata medicului de familie in care se inscriu informatii despre:
-evaluarea starii de sanatate a pacientului la momentul externarii;
-indicatiile de tratament si supraveghere terapeutica pentru urmatoarea perioada (determinata conform diagnosticului):
-recomandari privind regimul igieno-dietetic de urmat;
-recomandari privind un stil de viata sanatos;
-daca este cazul, se recomanda ingrijire medicala la domiciliu, servicii ce pot fi oferitede furnizorii de ingrijiri la domiciliu.

Pe langa scrisoarea medicala se elibereaza la externare:
– biletul de iesire, intocmit de medicul curant;
– reteta compensata/gratuita daca persona este asigurata;
– concediu medical (la cerere -se elibereaza numai in baza unei adeverinte de la angajator care cuprinde concediile medicale efectuate in ultimele 12 luni).

La externare pacientul va primi inclusiv informatiile privind o eventuala aparitie sau agravare a unor semne ori simptome care necesita revenirea de urgenta la spital.

In cazul externarii la cererea pacientului acesta va solicita in scris acest lucru, mentionand ca solicita externarea contrar avizului medical.

Externarea, concediul medical si reteta se efectueaza cu Cardul de sanatate.
Program acces vizitatori in Institutul Clinic Fundeni



Acces general:
Luni- vineri: 16:00-20:00
Sambata-Duminică: 14:00-20:00

Acces Sectii ATI:
Luni – Duminică: 13:00 – 14:00, 17:00 – 18:00

*Cu exceptia pacientilor imunodeprimati


Va rugam sa completati formularul
Va rugam sa respectati urmatoarele reguli:

1. Accesul vizitatorilor în salon este permis după cum urmează:
a) 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de cel mult 3 paturi, pacienţii putând fi vizitaţi doar pe rând;
b) 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr de 4 - 6 paturi, putând fi vizitaţi maximum doi pacienţi în acelaşi timp;
c) 1 vizitator/pacient în saloanele cu un număr mai mare de 6 paturi, putând fi vizitaţi maximum trei pacienţi în acelaşi timp.
d) în cazul pacienţilor în stare terminală, cu excepţia celor internaţi în secţiile/compartimentele ATI, aparţinătorii au dreptul de a vizita pacientul zilnic, indiferent de oră.
1.2. Vizitarea pacienţilor în secţiile/compartimentele de terapie intensivă este permisă zilnic cu respectarea următoarelor condiţii de acces:
a) 1 vizitator/pacient/ saloanele cu cel mult 4 paturi, pacienţii putând fi vizitaţi doar pe rând;
b) 1 vizitator/pacient in saloanele cu peste 4 paturi, putând fi vizitaţi maximum 2 pacienţi în acelaşi timp;

2. Durata vizitei - este limitată la 30 de minute, cu excepţia secţiilor/compartimentelor ATI durata vizitei este de maximum 10 minute

3. Reguli vizitatori:
a) Este permisa vizita unui singur apartinator/pacient.
b) Se va purta echipament de protecţie adaptat în funcţie de gradul de risc al secţiei. Echipamentul de protecţie va fi asigurat în mod gratuit de către unitatea sanitară;
c) Se vor respecta instrucţiunile personalului unităţii sanitare privind măsurile interne de prevenire a transmiterii infecţiilor.
d) Este strict interzis vizitatorilor ca pe perioada vizitei să filmeze sau să fotografieze pacientul fără acordul expres al acestuia.
Reguli specifice vizitei in Sectiile ATI:
a) Pe toată durata vizitei, persoana vizitatoare va fi însoţită de personal al secţiei/compartimentului;
b) contactul fizic cu pacientul este permis numai cu acordul şi sub supravegherea asistentei medicale sau medicului ATI şi trebuie să fie scurt şi după o prealabilă dezinfecţie suplimentară a mâinilor vizitatorului.
c) În secţiile/compartimentele ATI, accesul vizitatorilor într-un salon în cursul intervalelor orare zilnice aprobate poate fi suspendat pe durata efectuării oricăror manevre, tehnici sau tratamente care necesită prezenţa unui medic ATI şi a cel puţin unei asistente ATI.

4. Nu este permis accesul vizitatorilor:
a) care prezintă semne clinice de infecţii acute;
b) aflaţi în stare de ebrietate sau aflaţi sub influenţa unor substanţe halucinogene.

PACIENTI TRATATI IN ANUL 2014

109.140 – in regim de spitalizare

PACIENTI TRATATI IN ANUL 2015

114.459

NUMAR EXAMENE PARACLINICE AN 2014
ANALIZE: 8.186.078
EXPLORARI FUNCTIONALE: 210.705
NUMAR EXAMENE PARACLINICE AN 2015
ANALIZE: 8.617.340
EXPLORARI FUNCTIONALE: 220.324
CONSULTATII REALIZATE PE ANUL 2014

100.000

CONSULTATII REALIZATE PE ANUL 2015

100.659

Conform art. 219 din Legea  Nr. 95/  2006, privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare,  asigurații au următoarele obligații:

e) Să respecte cu strictețe tratamentul și indicațiile medicului;

f) Să aibă o conduită civilizată față de personalul medico-sanitar;

g) Să achite contribuția datorată fondului și suma reprezentând coplata/contribuția personală, în condițiile legii; h) Să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atestă calitatea de asigurat, definite la art. 212 alin. (1).

(Extrase din Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului):

„Art. 2. – Pacienții au dreptul la îngrijiri medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare și materiale.

Art. 3. – Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană, fără nicio discriminare.

Art. 4. – Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum și la modul de a le utiliza.

Art. 5. – (1) Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identității și statutului profesional al furnizorilor de servicii de sănătate.

(2) Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor și obiceiurilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării.

Art. 6. – Pacientul are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a intervențiilor medicale propuse, a riscurilor potențiale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuării tratamentului și nerespectării recomandărilor medicale, precum și cu privire la date despre diagnostic și prognostic.

Art. 7. – Pacientul are dreptul de a decide dacă mai dorește să fie informat, în cazul în care informațiile prezentate de către medic i-ar cauza suferință.

Art. 8. – Informațiile se aduc la cunoștința pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaște limba română, informațiile i se aduc la cunoștință în limba maternă ori în limba pe care o cunoaște sau, dupa caz, se va căuta o altă formă de comunicare.

Art. 9. – Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat și de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său.

Art. 10. – Rudele și prietenii pacientului pot fi informați despre evoluția investigațiilor, diagnostic și tratament, cu acordul pacientului.

Art. 11. – Pacientul are dreptul de a cere și de a obține o altă opinie medicală.

Art. 12. – Pacientul are dreptul să solicite și să primească, la externare, un rezumat scris al investigațiilor, diagnosticului, tratamentului și îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării.

Art. 13. – Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o intervenție medicală asumându-și, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecințele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.

Art. 14. – Când pacientul nu își poate exprima voința, dar este necesară o intervenție medicală de urgență, personalul medical are dreptul să deducă acordul pacientului dintr-o exprimare anterioară a voinței acestuia.

Art. 15. – În cazul în care pacientul necesită o intervenție medicală de urgență, consimțământul reprezentantului legal nu mai este necesar.

Art. 16. – În cazul în care se cere consimțământul reprezentantului legal, pacientul trebuie să fie implicat în procesul de luare a deciziei atât cât permite capacitatea lui de înțelegere.

Art. 17. – (1) În cazul în care furnizorii de servicii medicale consideră că intervenția este în interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuză să își dea consimțământul, decizia este declinată unei comisii de arbitraj de specialitate.

(2) Comisia de arbitraj este constituită din 3 medici pentru pacienții internați în spitale și din 2 medici pentru pacienții din ambulator.

Art. 18. – Consimțământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.

Art. 19. – Consimțământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învățământul medical clinic și la cercetarea științifică. Nu pot fi folosite pentru cercetare științifică persoanele care nu sunt capabile să își exprime voința, cu excepția obținerii consimțământului de la reprezentantul legal și dacă cercetarea este făcută și în interesul pacientului.

Art. 20. – Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicala fără consimțământul său, cu excepția cazurilor în care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului și evitării suspectării unei culpe medicale.

Art. 21. – Toate informațiile privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidențiale chiar și după decesul acestuia.

Art. 22. – Informațiile cu caracter confidențial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul își dă consimțământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres.

Art. 23. – În cazul în care informațiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditați, implicați în tratamentul pacientului, acordarea consimțământului nu mai este obligatorie.

Art. 24. – Pacientul are acces la datele medicale personale.

Art. 25. – (1) Orice amestec în viața privată, familială a pacientului este interzis, cu excepția cazurilor în care această imixtiune influențează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate și numai cu consimțământul pacientului.

(2) Sunt considerate excepții cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.

Art. 26. – Dreptul femeii la viață prevalează în cazul în care sarcina reprezintă un factor de risc major și imediat pentru viața mamei.

Art. 27. – Pacientul are dreptul la informații, educație și servicii necesare dezvoltării unei vieți sexuale normale și sănătății reproducerii, fără nicio discriminare.

Art. 28. – (1) Dreptul femeii de a hotărî dacă să aibă sau nu copii este garantat, cu excepția cazului prevazut la art. 26.

(2) Pacientul, prin serviciile de sănătate, are dreptul să aleagă cele mai sigure metode privind sănătatea reproducerii.

(3) Orice pacient are dreptul la metode de planificare familială eficiente și lipsite de riscuri.

Art. 29. – (1) În cazul în care furnizorii sunt obligați să recurgă la selectarea pacienților pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile în număr limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale.

Art. 30. – (1) Intervențiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condițiile de dotare necesare și personal acreditat.

Art. 31. – Pacientul are dreptul la îngrijiri terminale pentru a putea muri în demnitate.

Art. 32. – Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material și de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, în măsura posibilităților, mediul de îngrijire și tratament va fi creat cât mai asemănător  celui familial.

Art. 33. – Pacientul internat are dreptul și la servicii medicale acordate de către un medic acreditat din afara spitalului.

Art. 34. – (1) Personalul medical sau nemedical din unitățile sanitare nu are dreptul să supună pacientul niciunei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementarile de plată legale din cadrul unității respective.

Art. 35. – (1) Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue, până la ameliorarea stării sale de sănătate sau până la vindecare”.

Pacientul este încurajat, de asemenea, să sesizeze Consiliul de Etică al spitalului pentru orice faptă de corupție sau încălcări ale eticii medicale (ex. atitudine lipsită de profesionalism, lipsa consimțământului informat al pacientului).

Contact

Pentru orice informație medicală va rugam sa ne contactati la nr. de telefon: